~~“Walaupun Puyuh Mencuri Sayap Helang, DiaTetap tak Bisa Terbang”~~

Waktu Solat

Seri Iskandar, Parit, Beruas, Kg Gajah
[ e-Solat]
 
 Imsak
5:41
 
 Subuh
5:51
 
 Syuruk
7:04
 
Zohor
13:13
 
Asar
16:18
 
Maghrib
19:15
 
Isyak
20:24

Thursday, May 26, 2011

Tempoh Bertenang



Terima kasih kepada YAB Perdana Menteri Malaysia yang sudah membuat keputusan untuk tidak mengurangkan subsidi Petrol RON 95, Diesel dan LPG yang membawaa maksud tiada kenaikan harga bahan bakar tersebut. Saya sangat berterima kasih. Saya sangat terharu mengenangkan nasib rakyat marhaen seperti saya ini yang bakal terjejas kualiti hidupnya sekiranya harga bahan bakar itu naik akibat tindakan kerajaan mengurangkan subsidinya.


Walaupun ianya bersifat sementara namun sudah cukup untuk membuatkan kita menarik nafas lega. Sekurang kurangnya kita boleh memikirkan perancangan kehidupan untuk jangka masa pendek yang akan mendatang. Memikirkan pengurusan hidup berkeluarga dan memenuhi keperluan harian yang semakin meningkat apatah lagi sekiranya berlaku kenaikan yang sememangnya akan sangat dirasai oleh rakyat kebanyakan.


Pengumuman menteri baru baru ini mendapat reaksi yang berbeza dari masyarakat. Ramai yang beranggapan bahawa penangguhan menaikkan harga bahan bakar khususnya RON95 ini dilihat sebagai alat untuk memenangi hati rakyat yang kian hari makin membenci kerajaan. Ramai juga yang beranggapan bahawa PRU sudah semakin mendekati tarikhnya. Tak ketinggalan juga yang memuji keikhlasan dan keprihatinan kerajaan menjaga kebajikan rakyat sesuai dengan slogannya "Rakyat Didahulukan". 

Apa pula yang bermain di fikiran anda????

2 komen:

Anonymous said...

walaupun tiada jaminan tempoh masa harga itu kekal, kita berharap lah agar jangka masanya panjang..

smtabi'in said...

Hisyam ~ begitulah yang kita harap harapkan...

Related Posts with Thumbnails