~~“Walaupun Puyuh Mencuri Sayap Helang, DiaTetap tak Bisa Terbang”~~

Waktu Solat

Seri Iskandar, Parit, Beruas, Kg Gajah
[ e-Solat]
 
 Imsak
5:41
 
 Subuh
5:51
 
 Syuruk
7:04
 
Zohor
13:13
 
Asar
16:18
 
Maghrib
19:15
 
Isyak
20:24

Monday, May 23, 2011

Ferguson : Gelaran Ke 19 Lain Rasanya


Tahniah MU untuk gelaran yang ke 19.

Pengurus Pasukan Manchester United Alex Ferguson menilai, gelaran Premier League 2010-2011, yang merupakan gelaran ke-19 bagi kelab ini, berbeza dari sebelumnya. Pasalnya, dengan gelaran itu, Manchester United menjadi pasukan terbaik di England.

Hal ini disuarakan setelah Manchester United mengharungi pertandingan terakhir musim 2010-2011, iaitu melawan Blackpool, di Old Trafford. MU menang 4-2. MU mengakhiri musim ini dengan 80 point  sembilan mata di hadapan Chelsea yang menduduki tempat  kedua.

"Ini istimewa, terutama kerana kami telah memenangi gelaran lebih banyak dari yang lain di negara ini. Ini adalah sejarah dan hebat untuk tradisi kelab ini. Saya sangat gembira," kata  Ferguson.

"Para pemain telah bermain dengan sangat bagus. Ada budaya kerja luar biasa dalam pasukan  ini. Saya fikir, mereka layak meraih gelaran kerana ada banyak penampilan hebat."

"Hari ini kami mendapat empat gol, sebelumnya kami membuat tujuh gol ketika melayan kunjungan Blackburn, dan lima gol ketika melawan Birmingham. Kami juga telah mengalahkan Chelsea, Liverpool, Arsenal, dan Tottenham di sini. Mereka pasukan hebat. Jadi, pencapaian ini cukup bagus."

"Ini sesuatu yang fantastik dan indah kerana melibatkan semua penyokong. Mereka merasa menjadi sebahahgian daripada kami dan sangat menikmati hari ini. Merupakan hal luar biasa melihat para pemain bersama keluarga dan anak-anak mereka."

"Saya fikir, mulai sekarang, ini harus menjadi permainan pasukan. Anda lihat Patrice Evra dan ia telah bermain paling banyak, 46 dari 61 perlawanan. Hal tersebut menunjukkan kepada Anda mengenai persebaran pemain yang telah kami gunakan. Itu terjadi karena kami punya skuad yang bagus," katanya.

0 komen:

Related Posts with Thumbnails