~~“Walaupun Puyuh Mencuri Sayap Helang, DiaTetap tak Bisa Terbang”~~

Waktu Solat

Seri Iskandar, Parit, Beruas, Kg Gajah
[ e-Solat]
 
 Imsak
5:41
 
 Subuh
5:51
 
 Syuruk
7:04
 
Zohor
13:13
 
Asar
16:18
 
Maghrib
19:15
 
Isyak
20:24

Tuesday, March 30, 2010

Runtuh Lagi !!!

Lepas satu satu yang runtuh di negeri Terengganu. Selepas runtuhnya Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin dan beberapa lagi kejadian yang menuruti selepas itu, petang tadi pada kira-kira pukul 5 petang satu lagi keruntuhan berlaku. Kejadian kali ini di Universiti Malaysia Terengganu (UMT).

Seorang pekerja binaan maut dan tujuh lagi cedera apabila bumbung sebuah bangunan milik UMT yang sedang dalam pembinaan runtuh lalu menghempap mereka petang tadi.

Buruh binaan yang meninggal dunia itu dipercayai pekerja dari Bangladesh. Dua lagi pekerja juga dari Bangladesh dikatakan parah.

Kejadian pada jam 5.10 petang itu berlaku ketika hujan lebat. Bangunan yang sedang dalam pembinaan itu adalah untuk Institut Oseanografi UMT.


Menteri Besar Terengganu, Datuk Ahmad Said telah bergegas ke tempat kejadian yang terletak di Gong Badak tidak jauh dari sini sebaik sahaja mendapat berita mengenainya.


Dan ketika kejadian berlaku, Naib Canselor Profesor Datuk Aziz Deraman tidak ada di dalam negara. Jawatannya dipangku oleh Prof Yahya Ibrahim iaitu timbalan naib canselor (hal ehwal pelajar).


10 komen:

eLyA said...

haih!! cmne la boleh runtuh... macam2 la

smtabi'in said...

hihhih jangan la tanya di sini... kompem tak dapat jawapan....

eLyA said...

eh2, tak tanye en. pon!! lalalaala~~

smtabi'in said...

kaunter pertanyaan belom di bukaaa... :P

eLyA said...

owh, ade kaunter ke kat cni?? mne2? xde pon...hahahha~

smtabi'in said...

dah nama pon belom di buka cik adik oiii.... mestilah tak nampak... mana nak jumpaaa... lalalala

eLyA said...

ooowhhh, ngatkan kalau belom buka...at least de gak nmpak kaunternyer... neh kalau kaunter pon x nmpak maknenyer kaunter tuh belom buat lagi la..belom wujud.. Aissehhh~~

smtabi'in said...

laaa... sekarang ni kan zaman modern... zaman serba canggih, serba cepat serba pasang siap.. tak perlu persediaan yang lama... Cepat, Tepat,Betol.. hehehhee

eLyA said...

oooww, cmatu ker... maapla yer en. sy neh stil lagi duk kat zaman batu...xtao..huhu~

smtabi'in said...

hua hahahaaa..... tahu... memang sekarang ni pon masih zaman batu lagi.... batu bata, batu marmar, batu granit, batu cincin.. hehhehe nak batu apapun sume ada... jangan riso laaa.... zman batu mencakar langit...

Related Posts with Thumbnails