~~“Walaupun Puyuh Mencuri Sayap Helang, DiaTetap tak Bisa Terbang”~~

Waktu Solat

Seri Iskandar, Parit, Beruas, Kg Gajah
[ e-Solat]
 
 Imsak
5:41
 
 Subuh
5:51
 
 Syuruk
7:04
 
Zohor
13:13
 
Asar
16:18
 
Maghrib
19:15
 
Isyak
20:24

Monday, April 26, 2010

"Pokcik Kayooo"...

Hari ini adalah hari pengistiharan kekayaan bagi peneroka felda Sungai Buaya. Seratus bekas peneroka Felda Sungai Buaya, termasuk waris mereka, hari ini masing-masing menerima wang pendahuluan RM50,000 bagi pampasan tanah daripada Kerajaan Persekutuan.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata bayaran pendahuluan melibatkan peruntukan keseluruhan RM5 juta itu akan menamatkan penantian 15 tahun bekas peneroka Felda itu berhubung bayaran pampasan tanah tertunggak.

Najib yang juga Pengerusi Barisan Nasional (BN) berkata bayaran itu diberi dalam bentuk RM1,000 tunai dan bakinya dalam bentuk bank draf yang boleh ditunaikan atau dilaburkan oleh penerima terbabit.

"Selebihnya, kita setuju bagi RM160,000 seekar (0.4 hektar) bila tanah ini (Sungai Buaya) dibangunkan.... syarat utama, pastikan pada pilihan raya umum akan datang negeri Selangor kembali kepada BN," kata Perdana Menteri.


Dalam hal ini, Najib berkata kerajaan amat prihatin terhadap penderitaan ditanggung peneroka terbabit dan mengambil langkah sesuai bagi menangani masalah bayaran pampasan tertunggak itu.


==================================================================

Tahniah atas kesedaran dan keprihatinan kerajaan membantu peneroka.. menyelesaikan masalah dengan segera..Bagi para peneroka felda, Selamat menikmati kekayaan segera, pandai pandai lah berbelanja.. jangan sampai papa kedana... pastikan duit dah masyuuuuuk baru berpoya poyaaa...

Itu janji sebelum mengundi, sekarang sudah menang, maka tuntutlah apa yang sudah dijanjikan......


0 komen:

Related Posts with Thumbnails