~~“Walaupun Puyuh Mencuri Sayap Helang, DiaTetap tak Bisa Terbang”~~

Waktu Solat

Seri Iskandar, Parit, Beruas, Kg Gajah
[ e-Solat]
 
 Imsak
5:41
 
 Subuh
5:51
 
 Syuruk
7:04
 
Zohor
13:13
 
Asar
16:18
 
Maghrib
19:15
 
Isyak
20:24

Tuesday, March 26, 2013

Kisah JUS DELIMA & KANSER PAYUDARA

Salam Sejahtera !
Saya ceritakan KISAH BENAR ini dari rakaniaga saya Pn Sharifah Amnah atau Kak Pah.
Suatu pagi Kak Pah ke Island Hospital di Penang dan semasa keluar dia kebetulan melihat seorang insan sedang termenung. Lalu Kak Pah menyapa wanita ini yang sedang dalam keadaan sugul . Kak Pah pun buka cerita tentang khasiat Jus Delima dan setelah mendengar cerita Kak Pah wanita tadi berhasrat ingin mencuba Jus Delima.  

Pagi Ahad Kak Pah belikan Jus Delima di Centre  Sg Petani dan hantarkan ke Wanita tadi. Mereka bertemu di Tol Sg Dua.  ———-

Pada petang hari lebih kurang jam 5 petang , Kak Pah telah menerima panggilan daripada wanita tadi. Wanita tadi telah memberi tahu yang dia telah minum Jus Delima dan pada tengahari tadi dia telah muntah-muntah berserta dengan darah. Banyak darah-darah beku keluar. Lalu Kak Pah terus menghubungi saya  memberi tahu hal ini dan kelihatan Kak Pah agak risau.  Kak Pah kata wanita ini ada Kanser Payu Dara Tahap 2 dan dia tidak tahu pun setelah baru sebentar tadi di beritahu. Saya sarankan bertenang dan minta wanita tadi ke hospital untuk buat check up. 

Esoknya – Isnin .. Pada jam 3 petang Kak Pah telah menghubungi saya kembali. Wanita itu telah berjumpa dengan Dr Pakar untuk buat check up . Apa yang mengejutkan setelah Dr scan wanita ini , Dr telah memberitahu  Kanser wanita ini telah pecah . Dr pun terkejut kerana tidak pernah lagi dia bertemu kanser pada tahap 2 boleh pecah. Dan dari scan yang dibuat di dapati sel-sel kancer telah mati seperti terkena air panas atau Kimo. Kita pun tahu tujuan Kimo untuk mematikan sel-sel kanser walaupun sukar.  

RUPA-RUPANYA : Sewaktu kali pertama wanita ini minum Jus Delima beliau terus minum SATU GELAS Jus Delima tidak seperti di sarankan hanya sekadar 30ml.  

Rupa-rupanya muntah darah yang keluar semalam ada darah dan nanah dari kanser yang wanita ini hadapi. Kata wanita ini memang banyak darah berketul-ketul keluar dan berbau busuk. CUMA katanya  yang peliknya pada malam dia muntah , semasa nak tidur dia sudah tidak rasa sakit lagi seperti hari-hari sebelum ini. Itu perubahan pertama yang beliau rasakan sebelum disahkan oleh Dr keesokan paginya. 

Pagi ini , Wanita itu telah disahkan oleh Dr bahawa beliau tidak lagi perlu menjalani Kimoterapi kerana sel kancer didapati telah mati. Akhirnya Dr telah sahkan wanita ini sudah bebas dari penyakit kanser payudara walaupun perlu membuat rawatan susulan.
Apa yang diceritakan wanita ini , semasa mandi memang beliau sering sangat merasa sakit dan jika beliau sentuh tempat yang terkena kanser memang terasa sakit dan panas.
Wanita ini SMS kepada Kak Pah beliau akan mengadakan majlis kesyukuran dan pulang ke kampung untuk bertemu dengan Ibu dan Ayahnya. 

Syukur Alhamdulillah , mungkin ini berkat doa , keikhlasan dan kesabaran wanita ini , tiba-tiba ada seseorang menyapanya  dan memberi tahu tentang khasiat jus delima lalu beliau terus tergerak hati nak mencuba. Bila mula-mula minum bagaimana pula beliau terus tergerak hati ingin minum terus satu gelas jus delima dan selepas itulah beliau telah mengalami muntah-muntah darah. Sesungguhnya sangat BESAR KEKUASAAN ALLAH .. Semua ini atas IZIN ILLAHI dan mungkin atas doa dan keikhlasan wanita ini. 

Nama wanita ini Pn Humairah . Ketika artikel ini di tulis beliau sedang mengadakan kenduri kesyukuran  dan hari sabtu ini beliau akan pulang ke Johor untuk bertemu kedua Ibu dan Ayah beliau.
—————————————————————————————–
Alhamdulillah , kajian memang menunjukkan Buah Delima mampu untuk mencegah kanser seperti kanser payu dara , paru-paru dan prostat selain menjaga kesihatan jantung.
Syukur Alhamdulillah atas semua keizinan ini…  DAPATKAN JUS DELIMA GRANADA Hari Ini …
Yang Melaporkan
Che Din Hasil Perkongsian Kak Pah ,  Permatang Tok Jaya , Penang.

0 komen:

Related Posts with Thumbnails