~~“Walaupun Puyuh Mencuri Sayap Helang, DiaTetap tak Bisa Terbang”~~

Waktu Solat

Seri Iskandar, Parit, Beruas, Kg Gajah
[ e-Solat]
 
 Imsak
5:41
 
 Subuh
5:51
 
 Syuruk
7:04
 
Zohor
13:13
 
Asar
16:18
 
Maghrib
19:15
 
Isyak
20:24

Friday, December 30, 2011

Wanita Solehah - Sebaik-baik Perhiasan Dunia

BETAPA  hebat menjadi wanita. Lemah Lembut, penuh kasih sayang, dilindungi, dihormati dan dihargai. Kehadirannya diperlukan oleh setiap manusia di semua peringkat usia. Sebagai anak dia menyenangkan. Sebagai saudara, dia menenteramkan. Sebagai isteri, dia menginspirasi. Sebagai ibu, dia pendidik ulung dan sebagai  teman, dia dikenal sebagai penasihat yang ikhlas.

Di sebalik kekurangannya dari segi akal dan agama, dalam banyak situasi, wanita adalah watak utama di belakang tabir. Jika Baik pendidikan yang diterimanya, maka baiklah pula pengaruh yang dibawanya.

Boleh dikatakan, wanita adalah penentu jatuh atau bangun serta tegaknya seorang lelaki. Malah dalam banyak kisah dari seluruh dunia kehidupan, wanitalah yang berperanan penting dalam mendokong perjuangan lelaki, memberikan motivasi dan buah fikiran yang tak dapat diketepikan.

Hal yang sama berlaku kepada keluarga Muslim-mukmin yang cinta li ilah li kalimatillah, jihad fi sabilillah. 


Dalam sebuah keluarga, posisi sebagai isteri adalah sangat penting, kerana dialah orang yang paling dekat dan paling memahami suaminya. Di sinilah letaknya makna syarikatul hayah (pasangan kehidupan), yang setia menjadi sayap suami dalam keadaan suaminya hadir dan sewaktu ketiadaannya. Bersungguh-sungguh berusaha membantu secara hakiki dan maknawi dalam mencapai cita-cita hidup mulia atau mati syahid.

Firman Allah SWT  di dalam surah At-Taubah, ayat 71;


“Dan orang-orang yang mukmin lelaki dan wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong bagi sebahagian yang lain, mereka menyuruh kepada yang makruf dan mencegah dari yang munkar, mereka mendirikan shalat, mengeluarkan zakat dan ta’at kepada Allah dan Rasulnya. Mereka itu akan dirahmati Allah. Sesungguhnya Allah Maha Kuat lagi Maha Bijaksana.”

   
Apakah syarikatul hayah (partner kehidupan?), apakah kriteria yang diperlukan? Secara ideal, seorang wanita Muslim haruslah memiliki modal:

1.  Memiliki tingkat iman dan taqwa yang memadai


Paling tidak, mampu membezakan mana yang haq dan mana yang batil. Cukup pula untuk dia memilih dan membeza yang halal, haram dan yang syubhat. Dengan demikian, dia menggenggam izzah-nya dengan kuat.

Wednesday, December 28, 2011

The All New RX Water - Terapi Penyembuhan Melalui Air

Kebanyakan masalah kesihatan mampu diatasi dengan cara mengamalkan kehidupan yang sihat. 
Tetapi berapa ramaikah di antara kita yang benar-benar mengambil berat tentang gaya hidup kita? Dan berapa ramai yang jatuh sakit kerana kemewahan?


Bukankah mencegah itu lebih baik dari merawat?

Sekiranya kita melihat kepada sifat kondisi tubuh manusia, kita akan mendapati air mempunyai peranan besar kerana sebahagian besar tubuh badan manusia adalah terdiri daripada air. 

Dukacitanya, perawatan air mempunyai kesan sampingan akibat penggunaan klorin sedangkan keburukan klorin telah diketahui umum, malah tiada yang dapat memastikan separahmana kesan klorin terhadap manusia.

Selain dari penggunaan klorin yang tinggi, kandungan logam berat dalam air masih kekal. Logam berat ini akan menyebabkan masalah seperti;
 

Kesan fizikal (keruh, tekanan darah, saraf gastro intestinal, nafas, mata dan jantung)
Sub klinik (immune, kromosom, impulse saraf, keganjilan kromosom)
Biokimia (fungsi enzim, membrane sel, metabolisme, lipid, karbohidrat, hormone, DNA)
Tetragenesis (kelahiran yang cacat)
Mutagenesis (kecacatan gen)
Karsinogenesis (kanser)


Walau bagaimanapun, kesan buruk perawatan air ini dapat dielakkan, dan air yang digunakan boleh ditukar menjadi air penawar melalui sistem penapisan air oleh RX water.

  




Untuk maklumat lebih detail boleh Berkenalan di Sini dan Di sini

Related Posts with Thumbnails