~~“Walaupun Puyuh Mencuri Sayap Helang, DiaTetap tak Bisa Terbang”~~

Waktu Solat

Seri Iskandar, Parit, Beruas, Kg Gajah
[ e-Solat]
 
 Imsak
5:41
 
 Subuh
5:51
 
 Syuruk
7:04
 
Zohor
13:13
 
Asar
16:18
 
Maghrib
19:15
 
Isyak
20:24

Saturday, January 03, 2009

Inikah Keseronokan Yang Kita Mahukan????

Datangnya tahun baru seolah olah tidak sah sekiranya tidak disambut dengan pesta pestaan, hiburan dan bunga api. seolah olah kita tidak ada alternatif lain untuk menggantikan kedudukan semua itu sebagai santapan menyambut tahun baru. saya sendiri bukanlah anti kepada hiburan dan keseronokan, tapi sekiranya hiburan dan keseronokan itu sudah melebihi had yang sewajarnya, apa pulak reaksi kita???
mari kita teliti gambar di bawah ini... apa kata anda dengan mesej yang cuba disampaikan dengan kedua gambar tersebut???



Gambar ini lokasinya di Sunway Lagoon dan yang membuat saya terkejut cas yang dikenakan kepada seorang pengunjung untuk memasukinya ialah sebanyak RM 100.00 bagi membolehkan mereka berpesta ala pantai






gambar ini menunjukkan lokasi di Jalan Bukit Bintang dimana pengunjung memulakan pesta sembur buih..


Inilah realiti warna warni sambutan tahun baru di malaysia. Sebuah negara yang diwartakan sebagai negara Islam, tapi tidak nampak sedikitpun sambutan tahun baru yang berunsurkan islam. semuanya jenis hiburan yang melalaikan dan natijahnya kita sedia maklum peningkatan pelbagai gejala sosial khususnya golongan muda mudi... kes tangkapan pesta seks, parti liar melibatkan golongan artis dan selebriti menjadi topik utama akhbar sejurus selepas sambutan tahun baru.

Fikir fikirkanlah sekiranya perkara sama menghiasi sambutan sambutan tahun baru akan datang.... apakah hanya acara sebegitu yang mampu kita lakukan? tidak adakah cara sambutan yang lebih baik? yang lebih menunjukkan jiwa dan citra bangsa kita????

0 komen:

Related Posts with Thumbnails