~~“Walaupun Puyuh Mencuri Sayap Helang, DiaTetap tak Bisa Terbang”~~

Waktu Solat

Seri Iskandar, Parit, Beruas, Kg Gajah
[ e-Solat]
 
 Imsak
5:41
 
 Subuh
5:51
 
 Syuruk
7:04
 
Zohor
13:13
 
Asar
16:18
 
Maghrib
19:15
 
Isyak
20:24

Saturday, December 20, 2008

Cabul Sungguh Mulutmu, Tuan!!!

Bersiar siar di alam maya sememangnya menyeronokkan daan menjanjikan pelbagai maklumat... pun begitu kita kena sensitif untuk menilai bahawa setiap maklumat yang kita perolehi adalah sahih semata mata sahih..
Persiaranku kali ini menemukanku dengan artikel yang sememangnya sedang panas diperkatakan sekarang ini. PPSMI. tapi ini bukan berkenaan PPSMI itu sendiri tapi insan insan disebalik PPSMI...
inilah coretannya...

Prof Abdullah Dalam Persidangan Meja Bulat PPSMI di Putrajaya kelmarin, berkali-kali isu Melayu luar bandar yang kuat terpukul oleh dasar PPSMI ini, ditimbulkan oleh mereka yang prihatin.

Lalu seorang pegawai Melayu Kementerian Pelajaran Malaysia berkata dengan menghina, lebih kurang begini “Orang luar bandar ini dalam bahasa Ingeriskah, Melayukah serupa sahaja!”

Maksudnya ‘jangan diambil kira Melayu di luar bandar ini, mereka itu tidak penting. Biarkan mereka gagal.’

Ada tiga kekhilapan Tuan.

Pertama, Melayu luar bandar inilah yang setia mengundi parti yang memerintah, lalu kita menganggap mereka tidak dikira dalam menentukan nasib mereka.

Kedua, mereka ada hak yang sama dengan kita yang di bandar, mereka pun warga negara.

Ketiga, tepuk dada tanya selera, dari mana usul asalmu Tuan? Tidakkah Tuan juga datang dari darat?

Saya fikir pegawai ini perlu diberi peluang untuk berkhidmat di bawah bendera kawasan hulu... selain Ulu Kelang, Ulu Kinta,,, ataupun hulu hulu yang lain... biarlah hulu sebenar benar hulu....Moga-moga sedarlah beliau akan tugas yang berat dipikul memandaikan bangsa.

0 komen:

Related Posts with Thumbnails